czwartek, 11 sierpnia 2011

Ziemniaki ze zsiadłym mlekiem i jajkiem sadzonym.



Prosty sposób na szybki, pyszny obiad. Ponieważ jakiś czas temu S. przywiózł mi od swojego znajomego prawdziwe, wiejskie mleko od prawdziwej, muczącej krowy dałam się namówić na jego zsiadnięcie. Zsiądnięcie? Zrobienie tak, żeby było zsiadłe. No i się zsiadło. Samo w sobie, do picia, nie smakuje mi jakoś szałowo. Użyłam go natomiast w połączeniu które wiedziałam, że na pewno mi zasmakuje - z jego użyciem zrobiłam puree ziemniaczane. Polecam ten sposób, mmm.


Składniki:

Ziemniaki (0,5kg)
Kubek zsiadłego mleka
Pęczek szczypioru
1-2 jajka
Pieprz, sól

Koszt: 4zł
Czas wykonania: 40 minut (bo ziemniaki się gotują ;)).

Wykonanie:

Ziemniaki obieramy, wkładamy do zimnej, osolonej wody, gotujemy pod przykryciem do miękkości, na małym ogniu. Po tym czasie odcedzamy, tłuczemy dokładnie, dodajemy pieprzu, ewentualnie soli i tyle kwaśnego mleka, żeby odpowiadała nam konsystencja. To zależy od gatunku ziemniaków no i osobistych preferencji ;) Opcjonalnie można dodać jeszcze łyżkę masła. Dodajemy pęczek posiekanego szczypiorku i mieszamy. Jajko smażymy na natłuszczonej patelni, podajemy.

4 komentarze:

  1. a ja uwielbiam zsiadłe samo i z ziemniaczkami i z kaszą gryczaną i na wiele innych sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dołożyłabym mizerię i obiad-marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki obiad kojarzy mi sie z czasami, kiedy moj Tata pracowal w stoczni. O mieso nie bylo tak latwo, wiec Mama czesto robila mu taki zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja, to wsuwam ze śmietaną:))moja mama też często robiła taki obiad...

    OdpowiedzUsuń

Widzę każdy pozostawiony komentarz - również w przepisach archiwalnych. Za wszystkie bardzo dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...