poniedziałek, 10 października 2011

Muffiny z gruszką i kumkwatem




Brr, zimno! Kot rozczarował się trochę, bo kaloryfery w nowym mieszkaniu są trochę za wąskie, żeby się na nich grzać i wyemigrował pod stół, tymczasowo wykorzystując komputer jako grzejnik. Ja ratuję się gorącą herbatą z sokiem malinowym, od dziś opatulona w mój urodzinowy prezent. Poinformowana zostałam przez mężczyznę, że od dziś jestem oficjalnie Pandzicą i możemy razem przyczyniać się do ratowania ginącego gatunku. W odwecie ja, zła kobieta, zmusiłam go do spróbowania kalmara w cieście. Sukces co prawda przypisuję wyłącznie szantażowi, ale duma pozostaje - Panda spróbował czegoś, co ma macki! Ukulinarnienie go nie będzie łatwą batalią... 


Za oknem zimna jesień, w sklepach na szczęście nie. Dostać można różne różniste cytrusy, ku mojej radości - pojawiły się też kumkwaty. Bardzo lubię te małe, oryginalne owoce - zjada się je razem ze skórką, a smakują jak skrzyżowanie cytryny, mandarynki i pomarańczy. Pocięta skórka w cieście smakuje jak kandyzowana skórka cytrynowa. Pychota! Pani w kasie powiedziała "O, to są te co o nich Cejrowski mówił ostatnio!". Mówił faktycznie?
Jeżeli uda się wam je utrafić w sklepie to zakupcie, zwłaszcza, że kumkwaty mają sporo pestek. Tak, to zaleta, bo pestki zasadzone wykiełkują nam w bardzo ładne roślinki, które później można kształtować i uzyskać kumkwatowe bonsai. Moje pestki już niebawem powędrują do ziemi :) Jeżeli się nie uda - możecie zastąpić je skórką otartą z jednej cytryny.  W połączeniu z chrupiącą gruszką stanowią rewelacyjne połączenie.

Składniki:

2 średniej wielkości gruszki
5 kumkwatów
1 szklanka jogurtu naturalnego
0,5 szklanki oleju
2 jajka
0,5 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 szklanki mąki

Koszt: 7-8zł
Czas wykonania: 45 min

Wykonanie:

Gruszki obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych, kroimy w dość drobną kostkę. Kumkwaty przecinamy wzdłuż, wydłubujemy pestki. Jeżeli są soczyste - wyciskamy dodatkowo sok do miski w której będziemy mieszać składniki na muffiny, jeżeli nie, to tylko obieramy skórkę (powinna odchodzić bezproblemowo od białego albedo), kroimy ją w paseczki, siekamy w drobną kostkę. W misce mieszamy wszystkie mokre składniki, dosypujemy wszystkie suche składniki, mieszamy widelcem aż wsio się połączy. Dodajemy owoce, mieszamy dokładnie.

Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni, masę nakładamy do papilotek (można dość sporo, aż tak wysokie nie rosną), pieczemy ok. 20 minut aż popękają i zezłocą się. Mnie wyszło 12 pełnowymiarowych muffin i 24 minimuffinki z silikonowej foremki.

Uwaga dodatkowa - na ciepło kiepsko odchodzą od papierków, po ostygnięciu jest sporo lepiej, ale mimo wszystko - jeżeli posiadacie silikonowe foremki do muffinek to polecam je tutaj użyć :)

7 komentarzy:

  1. Ale kapucynka! *.*
    Na temat wypieków się nie wypowiem, bo im dalej jestem od kuchni tym bezpieczniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaptur pierwsza klasa :)
    Czy Cejrowski mowil, nie wiem, ale musze poszukac kumkwatow, bo zapomnialam juz, jak smakuja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe jak smakuje taki kumkwat? Nigdy się nie natknęłam na ten owoc, nawet nie wiem jak wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniaam. Zawsze używam Twoich przepisów na muffiny. Poskarże się tylko na brak etykietki, utrudnia to szukanie.

    PS Czy jest gdzieś na Twoim blogu przepis na muffinki piernikowe czy oszalałam? Nie mogę znaleść, a zdaje mi się, że widziałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm, po lewej stronie jest przecież zakładka "muffiny", jeszcze posprawdzam, czy na pewno wszystkie przepisy są tam dodane :)

    I są, spokojnie, jesteś przy zdrowych zmysłach :D http://iamnotevenhere.blogspot.com/2010/12/piernikowe-muffiny.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję.
    Chodziło mi tylko o to że pod tym /\ wpisem nie ma etykietki muffiny.
    A za piernikowe się zabieram chyba za chwilę, żeby przetestować przed świętami :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie, już poprawiłam, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Widzę każdy pozostawiony komentarz - również w przepisach archiwalnych. Za wszystkie bardzo dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...