piątek, 21 czerwca 2013

Lekki krem z białych szparagów

zupa z białych szparagów przepis



O ile zazwyczaj wiem, jak wykorzystać zielone szparagi, to z białymi zawsze miałam zagwozdkę. Niezbyt smakowały mi saute ani z jakimś sosem, wciąż wydawały mi się mdłe i nieciekawe. Ale wciąż uparcie sięgałam po nie w sklepie i w końcu udało mi się zrobić krem, który na pewno będę powtarzać :) jest lekki i pyszny, bez tłustych dodatków.

Składniki:

500g białych szparagów
2 średniej wielkości ziemniaki
1 mała cebula
300ml jogurtu naturalnego
Biały pieprz, sól
1l bulionu warzywnego

Czas wykonania: 1h
Koszt: ok. 7-10zł

Wykonanie:

 Zagotowujemy 1l bulionu warzywnego. Dodajemy do niego obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i cebulę, gotujemy ok. 15 minut. Szparagom obcinamy zdrewniałe końcówki, obieramy, kroimy na 2-3cm kawałki, główki zostawiając osobno. Resztę wrzucamy do gotującego się bulionu. Gotujemy pod przykryciem ok. 20 minut, aż szparagi, cebula i ziemniaki będą mięciutkie. Zupę lekko studzimy, po czym miksujemy blenderem i doprawiamy do smaku pieprzem i solą. Następnie dodajemy jogurt naturalny i mieszamy. Na patelni na odrobinie masła lub oleju podsmażamy osolone główki szparagów, aż będą lekko chrupkie. Dekorujemy nimi zupę już w miseczce.

białe szparagi zupa krem

5 komentarzy:

  1. Wygląda ładnie i smacznie, daj gryza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda:) ładny ma kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej... Jak ja bardzo pragnę to zjeść... *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam fanką szparagów w ich naturalnej formie. Może przerobione na krem bardziej mi zasmakują :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkie zupy krem i z pewnością wypróbuję Twój przepis. Do przygotowania kremów najczęściej używam teraz miksera kuchennego, który zamówiłam ostatnio na https://duka.com/pl/agd/miksery. Główną zaletą tego urządzenia jest możliwość miksowania potrawy na gorąco, bezpośrednio w garnku. Ma to duży wpływ na jakość oraz szybkość przyrządzenia kremu.

    OdpowiedzUsuń

Widzę każdy pozostawiony komentarz - również w przepisach archiwalnych. Za wszystkie bardzo dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...